top of page
זוהר (זואי) מור

קצת עליי>

zoei3.jpg

אקדמאית, עורכת דין, מנהלת רגולציה, כותבת ומרצה. חוקרת בתחום ניהול סיכונים ומגדר, קבלת החלטות, תפיסות מגדריות וארכיטיפים של אלות יוון

על הבלוג 

>

אחרי שנים של עבודה ולימודים אקדמאים מגוונים ואחרי אינספור מאמרים וכמה ספרים אשר מצאו את עצמם במגרות שלי ובתיקיות המחשב, החלטתי להעלות את חלקם לבלוג זה.  הוא יכלול מחשבות וממצאי מחקרים בנושאים של ניהול סיכונים וסטטיסטיקה, קבלת החלטות, ציות, כלכלה התנהגותית, מגדר, פמיניזם ואלות אולימפוס. הכל במטרה שנבין טוב יותר איך אנחנו מקבלים החלטות, מה מניע אותנו, מה מונע בעדנו ומה הכוח האמיתי שיש לנשים...

IT’S YOUR STORY

>

האלה אתנה – חכמה ואסטרטגיה זה כאן


האלה אתנה, היא אולי האלה החשובה ביותר במיתולוגיה היוונית. בנוסף להיותה אלת המלחמה והאסטרטגיה, היא אלת החכמה, האומץ, ההשראה, התרבות, החוק והצדק. היא ידועה ביותר על כישוריה האסטרטגיים בעתות מלחמה ועל הניצחונות שהיא הובילה, באמצעות יצירתיות ותושייה.


הסיפור המיתולוגי מספר שאתנה נולדה ללא אם, ויצאה מראשו של אביה זאוס, לאחר שהוא סבל כאב ראש גדול. היא הגיחה מראשו בוגרת לחלוטין, עם שריון עטוי על גופה. גרסה אחרת בנוגע ללידתה של אתנה, מספרת שאמה של אתנה היתה מאטיס, אלת החכמה ותחכום, אותה זאוס בלע בשלמותה מהחשש שהיא תביא לעולם ילד חזק ממנו..



כישוריה האסטרטגיים של אתנה, הם אחד הסמלים הבולטים שלה. כישורים אלו באו לביטוי, ביכולתה לתכנן ולהוציא לפועל את תכניותיה בשדה הקרב. היא היתה אלה הגיונית ממוקדת, תכליתית והחלטית. היא ניהלה את חייה בסביבה גברית, של לוחמים וגנרלים. היא פעלה לצדם וניהלה מערכות צבאיות שלמות, בהצלחה. היא העריכה הגיון ושכל על פני רגש, ולא נתנה לרגשות להשתלט עליה ולמנוע ממנה להשיג את מטרותיה.


היא מבטאת חשיבה נשית, הגיונית ומאוזנת. אישה בין גברים, שווה להם ביכולתה להתעלם מהרגש במידת הצורך ולפעול בצורה דיפלומטית, ממוקדת ותכליתית. היא הבינה את הצורך במלחמה, בצבא ובמצביאים לצידה, וידעה שלנצח לבד הרבה יותר קשה מלנצח ביחד. במקביל, היא גם ידעה לעטות שריון, ולשמור על עצמה.

חכמה מוגדרת, בין היתר כדפוס פעולה עקבי המבוסס על התבוננות רחבה במציאות, מתוך הבנת הקונטקסט והקשרים הקיימים בין אנשים, עצמים ואירועים ויישום נכון של ניסיון וידע. האלה אתנה חכמה, פיקחית ומניפולטיבית וחלק מחכמתה, נבע מכך שהיא היתה אלת היצירתיות..


חשיבתה היצירתית מחוץ לקופסה, בשונה מהתבניות הקיימות, ייחדה אותה והביאה אותה להיות היועצת של אודיסאוס, הרקולס ועוד. נטען, שהיא זו אשר הגתה את הרעיון של 'הסוס הטרויאני'.. אותו סוס, אשר סיים את מלחמת טרויה ועשר שנים של מאבק בכוחות שקולים. הסרט 'טרויה', מתאר יפה את ההשתלשלות של המלחמה, במקביל להופעה הבלתי נשכחת של בראד פיט.


אברהם לינקולן אמר, שאם היו לו שמונה שעות לגדוע עץ, הוא היה משקיע שש שעות להשחיז את המסור.. אפשר ללמוד הרבה מאתנה בנוגע לחשיבות של שימוש בכלי חשיבה שכלתניים, כדי להשיג מטרות מדידות. בניית תכנית פעולה, הכוללת פירוט של צעדים (אבני דרך), אשר באמצעות ביצועם מגיעים למטרה מוגדרת, דורשת חזון וכוונה, מיקוד ושימוש בתהליכי חשיבה אסטרטגיים ורציונליים, אשר לא מערבים רגשות.


האלה אתנה, אלת החכמה, האסטרטגיה והמלחמה. אלה יפה בצורה יוצאת דופן. לוחמת, אשר בחרה שלא להיות מעורבת במערכות יחסים עם גברים ו/או נשים, ולהתמקד בקידומה ה'קרייריסטי' באולימפוס, נחשבת כאחת משלוש האלות ה'בתולות'. זאת, מאחר והיא ביטאה טוהר במיקוד שלה במטרותיה ובמימוש עצמי. בניגוד לאלות דמיטר, פרספונה והרה היא לא נתנה לרגשות ולגברים להסיח את דעתה מהמטרות שלה. היא אחת מהחבר'ה והמנהיגה של החבר'ה...




171 צפיות
Work Desk
מה עוד באתר?
Image by Florencia Viadana

ציות ורגולציה, בדגש על ארגונים והנעת עובדים לצייתנות..

קבלת החלטות וניהול סיכונים. כלכלה התנהגותית, תפיסות חברתיות מגדריות ועוד..

סיפור נשי קולקטיבי, היום ובעבר. תפיסות מגדריות והשפעתן. ארכיטיפים של ואלות יוון והנשים של היום..

למידע היכנסו לאתר הבית

לאתר הבית

you may like...

bottom of page