top of page
זוהר (זואי) מור

קצת עליי>

zoei3.jpg

אקדמאית, עורכת דין, מנהלת רגולציה, כותבת ומרצה. חוקרת בתחום ניהול סיכונים ומגדר, קבלת החלטות, תפיסות מגדריות וארכיטיפים של אלות יוון

על הבלוג 

>

אחרי שנים של עבודה ולימודים אקדמאים מגוונים ואחרי אינספור מאמרים וכמה ספרים אשר מצאו את עצמם במגרות שלי ובתיקיות המחשב, החלטתי להעלות את חלקם לבלוג זה.  הוא יכלול מחשבות וממצאי מחקרים בנושאים של ניהול סיכונים וסטטיסטיקה, קבלת החלטות, ציות, כלכלה התנהגותית, מגדר, פמיניזם ואלות אולימפוס. הכל במטרה שנבין טוב יותר איך אנחנו מקבלים החלטות, מה מניע אותנו, מה מונע בעדנו ומה הכוח האמיתי שיש לנשים...

IT’S YOUR STORY

>

איזיס - איפה הסיפור שלה? Herstory


האודיסאה של איזי - מה נמצא מאחורי השם של הספר?

שמת לב שהמילה History היא שילוב של שתי מילים : 1. His ו- 2. Story?

למה להיסטוריה הכתובה והמתועדת קוראים 'הסיפור שלו'? איפה 'הסיפור שלה'?



הידעת שלפני עליית הנצרות והכנסייה הקתולית, לפני שריפת 'המכשפות', לפני שנשים עם עוצמה הוגדרו כ'היסטריות' - נשים היו כוהנות? נביאות?

מלכים ואנשים מכובדים פנו לעצתן של כוהנות אלו, אשר נהנו ממעמד רם, קניין רב, הצלחה.


מה קרה לאותן כוהנות?

מה קרה לאלה איזיס Isis שיש הטוענים שאברהם אבינו למד בבית הספר למיסתורין שלה? איך היא נעלמה ושמה הפך לשם של ארגון טרור? למה מריה מגדלנה במשך שנים הוגדרה כפרוצה, ורק לאחרונה הכנסיה חזרה בה וקיבלה אותה כאישה שהיתה 'מראת דרך' - way shower?


למה? כי בסיפור שלו - ב history של אותה העת - כוחן של נשים הפריע להגמוניה. נשים שעוצמתן בביחד, באימהות, בקבלה, בחינוך, באינטואיציה - נעלמו. כל הכוהנות נרצחו, נשרפו, נמחקו מההיסטוריה והעולם נכנס לתקופה של הפטריארכיה.


מעגלי נשים של חיבור לטבע נעלמו. שולחן עגול של אבירים, מבוססי היררכיה וכוח פיזי תפסו את מקומן.

הסיפור "האודיסאה של איזי" - מתאר שילוב של שתי מיתולוגיות חשובות. של המיתולוגיה היוונית וסיפור המסע (האודיסאה) שעובר ועוברת כל גיבורה. והמיתולוגיה המצרית, עם האלה האם - איזיס (איזי), אשר נחשבת עד היום לאישה בעלת 10,000 שמות.


כמו בספרי, דמותה של איזיס האלה היא כל הנשים כולן. כי איזיס היתה אישה רגילה, בת של אביה, מאהבת, אימא, אלמנה, לוחמת, מלכה, קוסמת.


תמיד אמרתי שהאודיסאה של איזי ניתנה לי מהמוזות. עכשיו כשתקראו אותו, חשבו על איזיס, על דמות האלה ותבנית האישיות הנשית שהיא כל הנשים כולן. על ההיסטוריה שלה - Herstory




עוד על איזיס - בהמשך.

3 צפיות
Work Desk
מה עוד באתר?
Image by Florencia Viadana

ציות ורגולציה, בדגש על ארגונים והנעת עובדים לצייתנות..

קבלת החלטות וניהול סיכונים. כלכלה התנהגותית, תפיסות חברתיות מגדריות ועוד..

סיפור נשי קולקטיבי, היום ובעבר. תפיסות מגדריות והשפעתן. ארכיטיפים של ואלות יוון והנשים של היום..

למידע היכנסו לאתר הבית

לאתר הבית

you may like...

bottom of page