top of page
זוהר (זואי) מור

קצת עליי>

zoei3.jpg

אקדמאית, עורכת דין, מנהלת רגולציה, כותבת ומרצה. חוקרת בתחום ניהול סיכונים ומגדר, קבלת החלטות, תפיסות מגדריות וארכיטיפים של אלות יוון

על הבלוג 

>

אחרי שנים של עבודה ולימודים אקדמאים מגוונים ואחרי אינספור מאמרים וכמה ספרים אשר מצאו את עצמם במגרות שלי ובתיקיות המחשב, החלטתי להעלות את חלקם לבלוג זה.  הוא יכלול מחשבות וממצאי מחקרים בנושאים של ניהול סיכונים וסטטיסטיקה, קבלת החלטות, ציות, כלכלה התנהגותית, מגדר, פמיניזם ואלות אולימפוס. הכל במטרה שנבין טוב יותר איך אנחנו מקבלים החלטות, מה מניע אותנו, מה מונע בעדנו ומה הכוח האמיתי שיש לנשים...

IT’S YOUR STORY

>

ההידרה ו - 'אנטי שביר' של נסים טאלב



הספר "אנטי שביר, איך לשרוד ולנצח בעולם של ברבורים שחורים" - נסים נקולס טאלב. הוצאת דביר.


"דברים מסוימים אוהבים טלטלות; הם משגשגים כשהם נחשפים לתנודתיות, לאקראיות, לכאוס וללחצים. הם אוהבים הרפתקאות, סיכון וחוסר וודאות..."


נסים ניקולס טאלב הוא פילוסוף כלכלי מוכר, ואחד ההוגים הבולטים בימינו בנושא של אקראיות והתמודדות בעולם של חוסר ודאות. הוא זה שהביא לעולם את המושג 'ברבורים שחורים', המציג את ההתרחשות של ה'בלתי אפשרי', כתמיד אפשרי אבל מפתיע. בהתאם לגישתו, אנחנו רגילים לראות ברבורים לבנים, אירועים שחוזרים ונשנים בחיינו ובסביבה. אבל, מדי פעם מתרחש אירוע מפתיע, לא צפוי - ברבור שחור מרים את ראשו. איך מתמודדים עם ברבורים שחורים? איך מנהלים את הסיכון שיצוצו לנו ברבורים באמצע החיים? שאלת השאלות, בחיים בסביבה של חוסר וודאות.


בספר 'אנטי שביר', טאלב הולך כמה שלבים קדימה ומתאר את היתרונות הרבים שיש בעולם לא צפוי, עבור מי שמבין את הכללים ויודע איך לשחק בו. ו - הוא בחר כסמל למושג ה'אי שבירות' את ה - הידרה.


הידרה היא יצור דמוי נחש מהמיתולוגיה היוונית. היא היא בתם של טיפון ואכידנה. היא נהרגה על ידי הרקולס במסגרת שתים עשרה המשימות אשר הוטלו עליו. היא שוכנת באגם לרנה ויש לה ראשים מרובים (כמו חתול עם 9 נשמות, רק עם ראשים...). אבל מה שמיוחד בהידרה, הוא שכל פעם שראש אחד נערף, שניים אחרים צומחים במקומו... מסיבה זו נטען, שההידרה אוהבת להיפגע. למעשה, היא רוצה שתערפו לה את הראש. למה? כי היא יודעת שהיא תצא בצד השני, חזקה פי שניים.


מה שמעניין בתפיסה של טאלב הוא בטענה שלא רק שאפשרי להתמודד עם קשיים ואי אלו קטסטרופות, אלא שניתן להשתמש באנרגיה הזו על מנת להתחזק. כי כל פעם בה אנחנו נפגעים ושורדים את זה, אנחנו מתחזקים. כל פעם שנערף הראש, צומחים שניים ועוד שניים ועוד שניים...


מדובר בספר מורכב יחסית מבחינת קריאה ומבחינה רעיונית. טאלב משתמש מונחים ודוגמאות מדיסציפלינות שונות על מנת לבסס את הטיעון שלו שאנחנו מתחזקים, גדלים ונהיים עצומים יותר, אחרי כל פגיעה שאנחנו סופגים ואחרי כל שבר שמתרחש בנו. מי שיחזיק מעמד עד סופו של הספר (מעל ל600 עמודים של מידע מרתק, טבלאות ונתונים סטטיסטיים) יקבל בסוף את התבנית (blueprint) של טאלב לחיים בעולם של חוסר וודאות.

הדרך היחידה להתחזק, היא על ידי ניסוי וטעות, ע"י ליפול ולקום, על ידי להישבר ולהתחבר מחדש.





26 צפיות
Work Desk
מה עוד באתר?
Image by Florencia Viadana

ציות ורגולציה, בדגש על ארגונים והנעת עובדים לצייתנות..

קבלת החלטות וניהול סיכונים. כלכלה התנהגותית, תפיסות חברתיות מגדריות ועוד..

סיפור נשי קולקטיבי, היום ובעבר. תפיסות מגדריות והשפעתן. ארכיטיפים של ואלות יוון והנשים של היום..

למידע היכנסו לאתר הבית

לאתר הבית

you may like...

bottom of page