top of page
זוהר (זואי) מור

קצת עליי>

zoei3.jpg

אקדמאית, עורכת דין, מנהלת רגולציה, כותבת ומרצה. חוקרת בתחום ניהול סיכונים ומגדר, קבלת החלטות, תפיסות מגדריות וארכיטיפים של אלות יוון

על הבלוג 

>

אחרי שנים של עבודה ולימודים אקדמאים מגוונים ואחרי אינספור מאמרים וכמה ספרים אשר מצאו את עצמם במגרות שלי ובתיקיות המחשב, החלטתי להעלות את חלקם לבלוג זה.  הוא יכלול מחשבות וממצאי מחקרים בנושאים של ניהול סיכונים וסטטיסטיקה, קבלת החלטות, ציות, כלכלה התנהגותית, מגדר, פמיניזם ואלות אולימפוס. הכל במטרה שנבין טוב יותר איך אנחנו מקבלים החלטות, מה מניע אותנו, מה מונע בעדנו ומה הכוח האמיתי שיש לנשים...

IT’S YOUR STORY

>

האלות אפרודיטה והסטייה. אהבה ו - קבלה עצמית זה כאן



בחרתי לסיים את סדרת הפוסטים על האלות, בשתי אלות שאי אפשר לקבץ לאף מקבץ. מדובר בשתי דמויות אינדיבידואליות, יוצרות מציאות, שונות, ייחודיות ועוצמתיות בצורה בלתי משתמעת לשתי פנים.


מחד יש לנו את האלה אפרודיטה, אלת היופי והאהבה. ונוס היפה, אשר נולדה מקצף הים בפאפוס וביחד עם קופידון, יצרה זיווגים ואהבות שונות ומשונות. מדובר באלה מוחצנת במיוחד, כי אצל אפרודיטה הכל תמיד בגדול.. היא אהבה בגדול, חשקה בגדול, יצרה בגדול ועשתה בלגן מאוד גדול.. אל האלים זאוס, נאלץ לא אחת להתערב ולעשות 'סדר', אחרי שאפרודיטה הצליחה לעורר בלגן באולימפוס.

ואיך לא? איך אפשר לצפות מאישה, שהיא אלת התשוקה, להיות פחות מכל מה שהיא יכולה להיות?


בניגוד לאלות דמיטר, פרספונה והרה, אשר נפגעו מגברים במערכות היחסים שלהן, אפרודיטה לא נפגעה מאף אחד. היא ניהלה מערכות יחסים, עם אלים וגברים בני אדם, כי זה מה שהתחשק לה.. היא לא ראתה את עצמה שייכת לאף גבר ובגדה ללא רחמים בבעלה, איתו אולצה להתחתן. היא לא ניסתה לכבול אף גבר אליה, למרות שלא ויתרה על מי שהיא ממש רצתה.. כמו אדוניס היפה.


אפרודיטה, אהבה לאהוב ונהנתה מהגברים שהיו בחייה, מבלי לעשות עניין והיא דמות נשית חזקה ודעתנית אשר אהבה גברים, בצורה חופשיה ומזדמנת, הרבה לפני שהיה טינדר.. היא האלה ה'שובבה' של אולימפוס, בעיקר בגלל הזיווגים המוזרים שהיא יצרה.


מאידך, יש לנו את האלה הסטייה, אלת אח הבית. האלה המתבודדת. זו אשר נולדה ראשונה ואחרונה. אלה, אשר בחרה מרצונה, לוותר על מקומה בשולחן של אלי אולימפוס, כי היא רוצה שקט.. היא האלה החכמה השקולה והמלמדת. מייצגת דמות נשית, שהיא מאוד ביתית ו - 'הום סנטרד'. דמות ייחודית בכך, שהיא באמת אהבה להיות עם עצמה.


היא לא היתה זקוקה או רצתה, בחברתם של גברים (לכן היא נחשבת לאחת משלוש האלות הבתולות, ביחד עם אתנה וארטמיס). למעשה, מה שמיחד אותה זה שהיא לא רצתה בחברתם של אנשים, בכלל... יחד עם זאת ובניגוד לדמויות הנשים בסיפורי ג'ין אוסטין למיניהם, האלה הסטייה לא היתה דמות הרווקה, הנצחית, המבואסת והממורמרת. ההפך. היא היתה רווקה מאושרת, מסופקת, מאותגרת. היא חיה בשלמות אמתית עם עצמה. נהנתה מהשלווה שלה, עם התחביבים, הלימוד והעיסוקים שהיא אהבה.


שתי אלות אלו, מפגינות מבחינתי שתי נקודות קיצון, בין אישיות מוחצנת לאישיות מופנמת. האחת - אפרודיטה, רוצה לראות ולהיראות. לא מסכימה שאף אישה תאמר ש'היא יותר יפה מאפרודיטה'. מספרים שנשים אשר חטאו בחטא זה, וטענו שהן יותר יפות מהאלה, סבלו ממנה קשות. כי היא נקמנית, כמו שהיא אימפולסיבית..


השנייה - הסטייה, רוצה את השקט והספייס שלה, להתמקד בעולמה הפנימי. הסטייה האלה השלווה, השלמה עם עצמה, עם החיים שלה. זו אשר ויתרה על היוקרה של להיות 'אחת מאלות אולימפוס'. שכל רגע עבורה, הוא מיינדפולנס. שכל ארוחה שהיא בישלה במטבח, היא סעודה. והעובדה שזו ארוחת ערב לאחת, מעולם לא הפריעה לה...

בזאת, סיימנו את סדרת הפוסטים על שבע האלות. מבחינתי שבע אלות אולימפוס, מתארות דמויות שונות, ייחודיות, מלאות, מעניינות, עוצמתיות.

כאשר התחלתי ללמוד אותן, הבנתי שאפשר להשתמש בדמותן המוחצנת כאמצעי וזה מה שעשיתי בספר, אשר כתיבתו לקחה מעל ל- 3 שנים וכרגע מצוי בעריכה. אני מחכה לראות את התוצאה הסופית, ולחלוק אותו עם כולם.


אני מקווה שהתחברתם לפוסטים והכרתם את האלות טוב יותר, מזווית הראייה שלי. בעתיד אעלה תכנים גם על האלים הגברים (זה לספר הבא... :-) באמת..) בינתיים, אני מקווה שתמצאו עניין בתכנים אחרים באתר.

82 צפיות
Work Desk
מה עוד באתר?
Image by Florencia Viadana

ציות ורגולציה, בדגש על ארגונים והנעת עובדים לצייתנות..

קבלת החלטות וניהול סיכונים. כלכלה התנהגותית, תפיסות חברתיות מגדריות ועוד..

סיפור נשי קולקטיבי, היום ובעבר. תפיסות מגדריות והשפעתן. ארכיטיפים של ואלות יוון והנשים של היום..

למידע היכנסו לאתר הבית

לאתר הבית

you may like...

bottom of page